Nuffnang

Thursday, February 16, 2017

Tadom Hill Resorts, Banting

Assalamualaikum, hi!


Wow, it have been a month and almost-a-half since my last blog post updates. So, as we all know 2017 is finally here and although I am busy with works and all, that doesn't build-a-wall all around me from being active. Haha get it? K xpe... 

Where have I been?? 2017, memang niat nak banyak travel, jalan semua lah since O M G it is my thing! Haha.. Okay, started with Tadom Hill Resorts, located at Kampung Labohan Dagang, Banting, Selangor, the once viral place is a famous spot for relaxing oneself away from the hectic city-life.


Tadom Hill Resorts boasts almost 40 acres of limestone hill, lakes, and trees, surrounding the two brands of resorts under it's wings, Tadom Bamboo Camp (campsite / dorms) and Tadom Bamboo Suites (premium chalets). As an ecologically sustainable resort, almost all of its structures are built with bamboo; one of the most sustainable buidling materials.


Now, when you think about beautiful places with luxury view in Malaysia, you might think the price is also luxury and beautiful as the place itself. At Tadom Hill Resorts, day pass is the most affordable and reasonable you'll ever get. MYR22 on weekdays and MYR25 on weekends is okay what.. Sangat-sangat berbaloi datang sini. All rates quoted are inclusive of 6% GST. DAY PASS! 


There are four types of accommodations here if you ever planned on staying here a night or few days. As for me, I just want to take a day pass for one day excitement. Comment if you wanna know more about accommodation and I'll spend a night for my Bamboo Chalet review.


For best one day spend is on weekend. I recommend you to start your day on early morning because it will get crowded before noon. Luckily on my day trip, there were not much people as I thought it would be and yeah. Memang puas sangat-sangat sebab tak ramai orang sekali gus mandi dalam tu. 

You know the MUST-DO activity here in Tadom Hill Lake is jump off from the plank or monkey swing but for security purpose with camera, we decided not to take photo from the spot as the camera we brought was not waterproof. So here, we show you how to willingly Tadom Splash to the lake. Hahaha 😂😂







Have you ever planned about going somewhere with some of your friends and then ended up only you and one of your friend? It happen folks.. it happens... lol

This photo has been submitted to www.nationalgeographic.com


Yup, the view was so stunning! Remember to bring your GoPro or any waterproof camera for this precious moment or you'll just leave here with nothing but memories on your mind. Amboi marah nampak hahaha.. xde lah, rugi kot kalau tak amek gambar. Unless kalau korang memang bukan jenis tak suka bergambar.. sokay... 





----------------------------------------
Day Pass Opening Hours 
🕙 Monday - Sunday (10:00am - 6.45pm)

Contact Details
📞 +6 012-522 5728
📞 +6 012-522 5908
📞 +6 012-522 5883

Bukit Tadom, Kampung Labohan Dagang,
42700 Banting, Selangor Darul Ehsan,
Malaysia.