Bila Kyrel Rosli Melukis

Assamualaikum!

Entry ni just nak citer pasal lukisan aku jer... simpan pon macam xde guna so baik update sini baki orang tengok. hahaha..


3D pencil art: I used 2b pencil and an eraser to make this real-drawing. Drawn based on an example from a book. 


Human Eye: haaa yang ini actually ada gambar (kalau korang perasan) dia ada tunjuk gambar mata manusia secara dekat. gambar tu tunjuk mata kita ni bila dekat dia ada macam urat2 yg nampak macam pokok.. memang cantik.. aku perasaan gambar tu kat 9gag and terus aku teringin nak melukis.. Aku pakai Soft Pastels dengan Pen mata tajam. 




Eagle: Mostly aku belajar melukis dari buku, gambar, and video.. macam yang ini aku copy paste dari buku balik jer... aku xde imaginasi untuk lukis dengan sendiri... senang citer my own artwork... so aku memang kene ada contoh/rujukan baru boleh melukis.



Sunset on Blue: sama jugak macam "Human Eye", yg ini pun aku lukis based on gambar.






Haa.. yang ini menarik sikit... aku lukis ikut video yang Ain-Syahtul Shahira rekomen kat aku. hihihi..







yang ini kalau korang perasaan dalam MV Ed Sheeren lagu "Sing" ada background macam ni. hahaha..




Ini first time aku melukis binatang.. agak kelakar. hahhaha..tapi boleh lah.. nampak lah jugak kan.

Yang ini semua based on karakter Claymation yang group aku buat.. 

yang ini aku lukis ikut video...

Dua lukisan yang terakhir ni aku lukis ikut lukisan Cikgu aku.. Cikgu Halijah... Ya Allah rindu nak jumpa cikgu.. ni kalau cikgu baca ni mesti banyak kene komen.. hahahha.. sayang cikgu!!!

No comments:

Post a Comment